onsdag 4 mars 2015

Musikvideo 1

Nu har vi precis börjat med detta arbetet, vi har haft en lektion och då har jag bara funderat på idéer osv.  Det första jag gjorde va att lyssna och läsa om låten för att förstå precis vad den handla om eftersom min var ngt svår att förstå. Efter det började jag fundera på vad jag vill ha för video till låten, och då kom jag fram till att jag ska göra ett slags bildspel passande till låten. När jag läst lite om låten så säger några att det är en hyllningslåt till John Lennon medan andra (även Mike Oldfield som gjort denna låt) berättade att sångtexten inspirerats av en film om Harry Houndi, en film som handlade om försök att kontakta Houdini efter dennes död via spiritualism. Så jag ska ha bilder, även med färg, inga färgglada med färger i alla fall, jag har inte riktigt bestämt mig, och svartvita. Jag ska ha bilder om spiritualism och kanske någon på mig om jag hittar någon passande.

Så nu ska jag fundera lite mer på vilka bilder jag ska ha och börja på bildspelet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar